söndag 23 mars 2008

Dum, dummare, jag

På fredag lyfter ett plan från Gardemoen, destination Prag, bröllopsresa.
Det vore ju roligt om jag kunde följa med. Men jag har inget pass. HUR kan JAG vara SÅ inihelvetsdjävla DUM?

Update:
Nu har jag kollat upp det här med provisoriska pass lite bättre. Det kan endast fixas från några få platser i Sverige. På torsdag får vi alltså ta en liten omväg via Landvetter innan vi åker till barnvakten. Det är en nätt omväg på ca 15 mil. Sedan är det inte säkert att passpolisen kan fixa ett så sent en torsdag kväll. Det kanske slutar med att jag får ta semester på onsdag och åka Landvetter tur och retur och fixa ett pass-helvete. Inte ens min pappa kan hjälpa mig ur den här knipan! Ett provispriskt pass kostar idag 980 kr.

I en perfekt värld åker jag till polisen på tisdag fm och fixar ihop en passansökan. Det förstår min situation, tycker att det är lite förargligt att jag glömt att fixa nytt pass, efter att jag gift mig och bytt efternamn. De tycker nästan att det är komiskt att jag inte kan åka med på min egen bröllopsresa. Det tycker att det är så lustigt att de lovar mig att speeda upp min ansöka, så att jag på torsdag har en avi för mitt nya pass. Jag lever i en perfekt värld, gör inte ni?

7 kommentarer:

Tudorienne sa...

Oops! Men du kan väl fixa ett nytt lite snabbt?

Ke.Li sa...

Tisdag är första dagen som de har öppet och vi åker torsdag em. Man kan fixa ett rosa, provisoriskt, enligt Mannen, som har gjort det inte mindre än 2 gånger. Men vi reser från Norge och då kanske det inte funkar. Ett rosa pass kostar 700 kr och gäller bara under viss tid, typ bara för den specifika resan. Meckigt!

Ninne sa...

Det trodde jag aldrig om dig! Kan det öht hända dig?? Nu ska jag vara besserwisser och säga att nya kort var det första jag skaffade mig, mest för att det var så sjukt att jag var gift redan. Sen hade man ju övat på handstilen;) Men jag skrev fel på många kvitton, men ingen märkte nåt. Kanske kollar de inte så noga i passet?? *kan funka*

Tudorienne sa...

Jag håller tummarna.

Anonym sa...

Se där, det kan alltså hända den bästa!! Skönt för oss andra, som bara är nästbäst!
Jag håller också tummarna - hårt. Ma

En Lisa... sa...

KLart det går att ordna! Ring passpolisen på flygplatsen och hör, de har ju öppet alla dagar.

Ke.Li sa...

Hey! Ninne! Solen har fläckar!